Ir al contenido principal

Article: Perdran el curs?

Article per reflexionar.

Vos deix l'enllaç amb l'escrit de Dolors Feixas, una mestra d'Educació Infantil que, en aquest dies de confinament a casa, ens convida a fer una reflexió molt interessant.

https://www.catorze.cat/noticia/13944/perdran/curs

L'escrit diu així:

Dia a dia vivim el confinament. I és vivint-lo que anem coneixent què passa i què ens passa.

I ens desanimem. I ens animem. I parlem. I callem. I fem... I hem de pensar que aprenem. Som a la societat del fer i ara, tret dels que tenen a les mans els serveis essencials, per actuar hem de parar. Una paradoxa que ens costa molt d’encaixar i que potser és el gran aprenentatge que n’hem de treure. Ens costarà més o menys, però seria encara més dolorós passar per tot això sense avançar socialment.

I de l’escola, què se’n diu? Com si no fossin prou els patiments que podem tenir a causa de la malaltia, el confinament, la feina, el sotrac econòmic de cadascú, i tantes i tantes coses que ens han vingut a sobre. Doncs hi ha qui ara es preocupa per l’educació dels infants des del paradigma de la vida que teníem.

Els nens i les nenes necessiten, si pot ser, aire fresc per créixer. Terra, aigua, aire, amics, mestres, reptes, recerques, jocs, converses i llibres. I les persones adultes, quan pot ser, també necessitem el mateix. Però la realitat s’imposa. I avui la vida ha canviat i ens ha canviat.

I ara quina és l’escola dels infants? Doncs molt semblant a la dels adults. La d’aprendre a encarar l’inesperat, el que voldries fer i no pots, les possibilitats que tenies a les mans a casa i no sabies, les relacions intenses amb els que estimes, la creativitat de l’avorriment, la resiliència, la perseverança i la calma, l’agraïment... I sobretot l’esperança. Saber que no estàs sola i que tens uns vincles que no es trenquen amb els que avui no pots abraçar i aprendre que de vegades viure vol dir aturar-se per col·laborar en un repte fet de milions de persones que, com tu, no saben gaire què fer.

Perdran el curs? Aquesta és la pregunta que m’ha fet asseure davant el full en blanc. Quin curs? D’aquests dies o mesos en parlaran fins que siguin avis i àvies. I el que n’hauran après els enfortirà per sempre. Som una escola de vida, i la vida ha canviat.

Parem ja de pensar en forma de notes i d’aprenentatges que avui no resolen les seves preguntes més essencials. I provem de descartar la pressa com a mesura del créixer. Mai hi ha un temps perdut. Per què no aprofitem, també les famílies i els mestres, i la societat sencera, per aprendre alguna cosa? Perquè potser, si calgués posar notes, el zero més rodó ens l’emportaríem els adults que hem consentit, uns amb més responsabilitat que altres, que el món es capgiri d’aquesta manera contra una humanitat tan deshumanitzada.



Comentarios

Entradas populares de este blog

TWISTER DE DITS

Bon dia! Si voleu treballar el moviment dels dits com a unitats funcionals, la separació dels dits i la oposició del dit polze/gros, aquí teniu una proposta per gaudir d'una estona en família. Joc Es gira la fletxa i per torns es col·loquen els dits en els colors corresponents, es juga com al twister convencional. Materials Imprimibles. En cas de no poder imprimir, necessitarem: paper o cartolina i pintures de colors per fer el taulell. Clip de papallona (foto al final) Imprimibles

MEMOTEST NUMÈRIC

Bon dia famílies, Aqui teniu un nou joc per posar en marxa habilitats com la memòria i la atenció. Materials Papers Pintures de colors Cartó Instruccions Dibuixar a un mateix cartó un objecte que correspongui a un nombre, per exemple: 1- 💓 2- 😊😊 3- 💧💧💧 Quan els tenim dibuixats, els retallam per la meitat de manera que ens quedin, per un costat, els nombres i per altre els dibuixos, en forma de fitxes. El joc consisteix en formar parelles de nombre i dibuix, guanya qui més parelles tengui. A divertir-se!!!

NOMBRE - QUANTITAT - GRAFIA

Bon dia! La proposta d'avui ens ajudarà a treballar l'associació entre nombre, quantitat i grafia.  Volem que els infants ho passin bé mentre aprenen i és molt enriquidor que ells mateixos puguin elaborar el material que necessiten per a contar. Material que necessitarem: Plastilina Escuradents o tassons de plàstic Nombres impressos o dibuixats en paper Podem escriure tants nombres com volguem. Els nins i nines hauran de fer tantes bolles de plastilina com els indiqui la grafia. Poden anar ficant les bolles de plastilina a uns escuradents. També ho podeu fer amb tassons de plàstic. A cada tassó escriureu un nombre i han de ficar a dins el nombre de bolles que correspon a la grafia de cada tassó. Per a aquells que ja coneixen els nombres i les quantitats que representen, podeu escriure al tassó el nombre enlloc de la grafia.